expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>>

2 січня 2024 р.

Хранителі. Глава 2

Не знаю скільки пройшло часу, та очі знову розплющились. Що?! Я не помер?! Я стояв на тому ж мості. Кран піднімав понівечену машину, повсюди була поліція, лікарі й рятувальники. Недалеко від однієї з машин швидкої допомоги лежало накрите тіло. Невже дівчинка все-таки загинула? Потрібно підійти ближче. Поволі став рухатись вперед, тіло ще не дуже слухалось. "Наслідки аварії" – подумав я тоді, ще не усвідомлюючи, як глибоко помилявся, і що чекало попереду.

Ось і тіло. Я спробував відкрити полотно, що його накривало, та рука пройшла наскрізь. Що?! Це якийсь фокус?! Що це означає?! 

-  Ей, – закричав я до рятувальників. – Хто тут лежить?! 

Та вони не чули. Навіть не повернулись в мою сторону. Вони, що мене не бачать? Невже це…

-  Ти нарешті усвідомив… Я не хотів з’являтись, доки не дійдеш до цього сам, а то скільки разів спостерігав паніку й відчай людей, які знаходячись ще в цьому світі, бачать таку картину. Давно кажу, що потрібно змінити правила й одразу відправляти на шлях до Едему, та мене ніхто не слухає. От і доводиться заспокоювати «істерики».

-  Хто ти? – тремтячими вустами промовив я. Стрес ще не минув і важко було тверезо оцінювати ситуацію.

Переді мною стояв чоловік років тридцяти, в чорному костюмі, коротко підстрижений, з годинником на лівій руці – типовий офісний працівник цього часу.

-  Не бійся, я проведу тебе до Воріт Едему, де пройде зважування твого життя на Терезах Долі.

-  Едем? – розгублено перепитав я. – Це, що – жарт такий? Якого біса? 

-  Так, він існує, і праведні душі потрапляють туди, про інше тобі поки що рано знати, не буду навантажувати твій розум великою кількістю інформації, спочатку – перетрави цю, – без тіні емоцій мовив чоловік.

-  Як до тебе звертатись? – мовив я перше, що спало на думку. 

-  Аріель.

-  Коли вирушаємо? 

Куди ти зібрався? Загробний світ? Серйозно? Ще декілька хвилин тому ти був затятим атеїстом! Я переконував сам себе, що все це сон, а не сувора реальність. А може – спробувати прокинутись? Хоча ні, я чітко пам’ятав, як машина пішла на дно.

-  А ти стійкий, більшість в жаху тікали тільки побачивши мене.

-  А куди тікати, тут тільки одна дорога!

Так, чувак, я зараз сяду у свою розтрощену машину та поїду геть, а ні, попрошу рятувальників, які мене не бачать, викликати невидиме таксі. Звісно ж я попрямую за тобою, куди мені діватись!

-  Ти правий, але одразу ми не вирушимо, потрібно завершити твій земний шлях по всіх бюрократичних правилах, хоча, як я вже казав раніше, мені це не дуже подобається.

Та клав я на те, що тобі там подобається, я тут помер і намагаюся вкурити, що й до чого.

-  Земний шлях? – здивувався я. 

-  Час, коли твоє тіло віддадуть землі, й ти остаточно позбавишся від усього, що тебе тут утримує.

Зашибісь, ще лопату дай, щоб самого себе закопати.

-  Значить, соплі й красиві промови не пропустимо?

-  На жаль, чи на щастя – так, – посміхнувся чоловік.

Я зараз… з радості, оце щастя привалило! 

-  Буде весело! – мовив я.

-  Не перестаю дивуватись твоєму ентузіазму.

А я, як дивуюсь, просто містер надія 2014.

-  «Де закінчується одна дорога – починається інша», чого сумувати, це тільки початок, яким би він не був!

-  Гарно сказано. Ну що ж, а тепер подивімось на кінець твоєї дороги.

-  Давай, я й сам горю від нетерпіння.

А швидше підгорає від всього цього цирку! Може десь тут камери заховані? Хоча ні, потрібно додивитися шоу до кінця.

І вони стали мовчки спостерігати за навколишніми подіями. Тіло завантажили в одну з машин швидкої, після чого вона розвернулась і поїхала. Міліція ще опитувала свідків й складала протоколи. З їхні розмов почала утворюватись картина тих подій. Один чоловік розповідав:

-  Йду я, значить, вулицею і тут бачу, як з центру, в напрямку моста, мчать на величезній швидкості дві машини. Це звичне явище для нашого міста й ніхто з цим нічого не робить! – Співробітник зробив зауваження, що це справи не стосується, і щоб він говорив по суті. Той трохи зніяковів, але продовжив. – Мчать, значить, вони до моста, аж тут, звідки не візьмись, з’явилась дівчинка, мабуть, з парку вийшла й попрямувала через пішохідний перехід в напрямку озера. Дівчинці років п’ять, вона не дивилась по сторонах, а мирно йшла собі вперед і їла морозиво. Один з гонщиків помітив її, та було видно, що він вагався, що робити, мабуть, в останню секунду вирішив відштовхнути суперника в парку, та не розрахував швидкості й сам втратив керування. Машина зробила два сальто в повітрі, після чого знесла огорожу моста й стала тонути. Ну, а далі ви й самі знаєте.

-  А куди зник інший гонщик? – запитав в чоловіка міліціонер.

-  Після того, як його машина влетіла в парк, він, спочатку, не міг прийти до тями, перехожі намагалися допомогти, але двері були зачинені зсередини й ніхто не міг до нього добратись, врешті-решт – викликали рятувальників, та поки вони приїхали він оговтався і разом з машиною зник у невідомому напрямку.

-  А номерів ніхто не запам’ятав?

-  Я не звернув уваги, тоді було не до того, запитайте ще когось, на той момент зібрався чималий натовп.

-  Добре, дякуємо за надані свідчення, це допоможе слідству. Залиште свої контактні дані, ми зв’яжемось з вами для уточнення деталей, або, можливо, ще ви щось пригадаєте.

Чоловік схвально кивнув, і прочитавши протокол, підписався внизу.

-  Ти, виявляється герой, – похвалив хлопця Аріель.

-  Герой в лапках! – Аріель посміхнувся, а Ален зніяковіло відвів голову.   – Що далі, «я» поїхав в машині швидкої?

-  Твої батьки вже прибули й домовились про прискорені процедури.

-  Швидко вони, – вдав здивування Ален. 

«Невже й вони залучені?» – Ален все ще не вірив в правдивість того, що відбувалося.

-  Вже майже вечір, а події відбулися зранку, так що це нормально.

-  Я й забув про час, мертві якось по-своєму сприймають його плин? – пожартував Ален.

-  Вони не звертають на нього увагу, тепер це вже неважливо, непотрібно нікуди поспішати, все відбувається само собою.

-  Нічого не зрозумів, ти завжди говориш загадками? – Ален всіма силами намагався «винести» мозок Аріелю.

-  Не поспішай осягнути всю мудрість буття, істина приходить поступово й підлягає постійному осмисленню, – серйозно відповів той.

-  Ай, у мене скоро почне боліти голова від усього цього… До речі, а мертвих болить голова? 

-  Все ще намагаєшся жартувати? Ти цікава людина, не схожий на більшість тих, кого я супроводжував, – в чоловіка було воістину ангельське терпіння.

-  Люблю відрізнятись, та все ж, що далі? – на вустах Алена з’явилась широка посмішка.

-  Вирушаємо до твого будинку: батьки вирішили, що друзі з університету захочуть попрощатись.

-  Ууу, чекаю з нетерпінням! – та не встиг він це промовити, як Аріель перемістив їх в будинок, в якому Ален жив до цього.

Надворі вже був вечір, чимало людей зібралося біля будинку: студенти, викладачі, друзі, колеги батьків Алена по роботі… Всередині сиділи біля труни й плакали мати й сестра Алена, батько ледь стримувався: було помітно, щоб хоч якось відволіктись, він відповідав на телефонні дзвінки, часто й сам дзвонив, узгоджуючи деталі з приводу церемонії поховання.

-  І як, тобі весело? – одне з і стандартних запитань з його арсеналу, яке він промовляв тисячі разів, проте на кожного померлого воно справляло свій ефект.

-  Та, щось не дуже… – скривився Ален, а потім, прийшовши до тями, додав. – Не люблю цих сопель. Нічого не змінити й з цим потрібно змиритись...

-  Хочеш переконати в цьому себе, чи їх? Боятись природно, всі через це проходять, – Аріель розумів його, як ніхто в цьому світі.

-  Я не говорив, що не боюсь, просто не люблю спостерігати за всіма цими сентиментами, – спробував виправдатись Ален, проте тінь збентеження все ж було помітно на його обличчі. 

-  Як я вже казав, поки не закінчиться твій земний шлях, ми не вирушимо, та й краще поглянути на всіх востаннє, потім не буде такої можливості. До речі, а хто це там, в кутку?

Ален повернув голову в напрямку, на який вказував Аріель. Там було дві дівчини.

-  О, навіть вони тут! – попри сарказм, він був невимовно радий, що вони прийшли, однак маску «засранця» знімати не став. – Думав – все ще сердяться…

-  Схоже, вони тебе дуже люблять, – кожне слово Аріеля зараз було ударом по самолюбству Алена. І удар він наносив з ювелірною точністю.

-  Вони? – збентежився Ален. – З Машкою ще погоджуюсь, а при чому тут Кріс?

-  А ти так і не зрозумів? – Аріель легенько провів долонею перед Кріс. Спочатку нічого не відбувалось, та потім почувся тихий голос.

-  Чому він, чому так рано! Цей бовдур... Я так і не встигла розповісти йому про свої почуття… Я так багато хотіла сказати… та все, що він почув від мене в цей фатальний день – це образи… Як би я хотіла, щоб ці кляті гроші, які він так цінував, допомогли йому! Я б сама віддала все, що маю! Ніколи більше б не сердилась на нього, я б підтримувала його хоч і на відстані, хоч і не з ним, але щоб він був живий…

Ален поблід після цих слів: було помітно, що такого повороту він не очікував.

-  А ти думав, що все так просто…

-  Я й не підозрював… так, ми жартували, часто сварились, вона завжди мирила нас з Машкою, коли у нас було щось не так, але я й не підозрював про її почуття. Так от чому вона тоді завагалась, коли я, випадково, ляпнув сьогодні, чи не почати нам зустрічатись. Вона переборола свої почуття і не зробила боляче подрузі, яка була їй наче сестра. Кріс... – він хотів обійняти її, та тіло пройшло наскрізь.

-  А казав, що не любиш сентименти.

Та Ален немов не чув цього тонкого докору. З кожною хвилиною на цій стороні його життя й поведінка кардинально змінювались.

-  Ще довго? – промовив він холодним голосом.

-  Завтра твоє тіло літаком доправлять у Францію, де й пройде церемонія поховання. Частина присутніх, включаючи й цих дівчат, буде супроводжувати тебе й візьме участь у завтрашній церемонії, про це потурбувались твої батьки й дідусь з бабусею.

-  Швидко все вирішили, – відсторонено мовив Ален.

-  Цей світ побудований на зовсім інших цінностях, ви забули волю Творця…

Священник закінчив службу, виголосив прощальну промову й разом з іншими служителями церкви, що йому допомагали, вийшов надвір і попрямував до машини. Батько Алена вибіг за ним, щось прошепотів на вухо й простягнув конверт, той схвально кивнув і поклав його в кишеню.

За годину приїхало декілька машин і автобус. З машин вийшли люди й попрямували до хати. На порозі їх зустрів батько Алена, вони привітались з ним, висловили співчуття й повідомили, що прибули за дорученням діда Алена, і будуть супроводжувати тіло до аеропорту, а потім й на цвинтар у Франції. Батько не сперечався, мовчки кивнув, після чого новоприбулі зайшли всередину, взяли труну з тілом і понесли до однієї з машин. Коли вантаження було завершене, вони звернулись до людей, коротко пояснивши тим, хто мав летіти до Франції, щоб сідали в автобус, все інше їм повідомлять в аеропорту. Одні за одними присутні стали сідати в автобус.

-  Мені прямувати за ними? 

-  Ні, ми одразу відправимось на місце.

Ален не встиг нічого зрозуміти, як вони вже перебували на величезному цвинтарі. Був полудень. Він стояв і здивовано розглядав все навкруги.

Пер-Лашез – один з найвідоміших цвинтарів Парижа. Мало хто знайомий з офіційною назвою цього місця – Східний цвинтар. Для парижан воно, як la cite des morts (місто мертвих), а для туристів усього світу більш відоме, як Пер-Лашез. Це, по суті, ціле місто. На правильно спланованих вулицях і алеях – палаци (усипальниці зі складними скульптурними композиціями), котеджі (родинні склепи зі скромними або величними надгробками) і багатоквартирні будинки – колумбарії. На залізних кованих покажчиках – номери ділянок і понад шість тисяч дерев. Некрополь став відомим усьому світу як музей надгробної скульптури просто неба. Цей цвинтар – частина бульвару Menilmontant. Люди приходять сюди віддати данину пам'яті померлим. Це місце є тихим притулком для усамітнення, прогулянок, роздумів про життя.

Пер-Лашез для парижан вже давно не тільки кладовище, але, що важко собі уявити, і просто парк для прогулянок. Тут відпочивають городяни, грають діти й навіть влаштовуються пікніки. А туристи бігають з роздрукованими заздалегідь, або купленими на вході картами в пошуках відомих могил Пер-Лашез.

Цвинтар дав вічний притулок багатьом знаменитим письменникам, художникам, акторам, політичним діячам. До їх могил приходять, щоб вшанувати пам'ять і попросити покровительства. Оноре де Бальзак, Фредерік Шопен, Гійом Аполлінер, Оскар Уайльд… – це всього лише крапля в морі всіх відомих людей, які знайшли тут свій вічний спокій.

-  Оце так! Тут поховано стільки відомих людей! Буде хоч з ким поговорити! – з притаманним йому гумором, сипав репліками Ален.

Аріель засміявся так, як ще напевно не сміявся ніколи до цього.

-  Не перестаю дивуватись твоєму оптимізму.

-  В мене одне питання? – Ален відчував себе учнем на уроці, тільки парти бракувало.

-  Слухаю.

-  А як сталось, що вже полудень?

-  Я вже казав, що у нас свої правила, звичні переконання тут не допоможуть, скоро сам усе побачиш, а то пояснювати щось зараз марно, ти й так не зрозумієш, тут потрібно відчути все це.

-  Знову загадки, та нехай… Ще довго чекати? – вже без жартів сприйняв він дану інформацію

-  Процесія під'їжджає.

І справді за хвилину прибули машини, й кілька тисячна процесія вирушила в напрямку цвинтаря.

-  Ого, скільки їх тут! Я навіть половини не знаю! Стояти й дивитися на власні похорони - ще те заняття, хоча приємно, коли тобі віддають почесті, як якомусь монарху.

-  Ти нащадок старовинного роду, тому не дивно, що прийшло стільки людей. Всі телеканали й газети тільки про це й говорять.

Тим часом процесія все ближче підходила до них, стали помітні сльозливі обличчя.

-  Знову жалісні промови?! – скривився Ален.

-  Вже недовго, – тепло мовив Аріель.

Люди зупинились перед чималим мавзолеєм. Тіло поставили на спеціальні підставки, після чого священники почали церемонію. Мати й сестра не стримували сліз, позаду них стояли батько й дід, які всіма силами старалися приховати емоції. Повсюди роздавалися спалахи фотоапаратів, а оператори не пропускали жодної можливості, щоб вловити гарний кадр. Як і казав Аріель така «подія» не оминула пресу. Кріс і Машка тримались осторонь від загального натовпу, мовчки проводжаючи його. Вони більше не проливали сліз, останні, напевно виплакали ще в Україні. До них підійшли інші дівчата з групи й так, усі разом, вони проводжали тіло, яке вже почали заносити всередину мавзолею.

-  От і все, можемо вирушати, – повідомив Аріель.

Ален, немов «прокинувся», слухаючи священників й не помітив, як поринув в думки. Тепер, коли прийшов час прощатись, він не відчував суму, чи прив’язаності, але й таким легким вже все не здавалось. Його згадались останні слова, коли він тонув… Ще раз поглянувши на усіх, він мовчки попрощався.

-  Бувайте, було весело… – тільки й встиг промовити він подумки, як тіло стало огортати сліпуче світло.

Scrollable Buttons